ANKARA KEÇİÖREN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

GELENEKSEL TÜRK ZEKA VE STRATEJİ OYUNU MANGALA KEÇİÖREN’DE YENİDEN HAYAT BULUYOR

GELENEKSEL TÜRK ZEKA VE STRATEJİ OYUNU MANGALA KEÇİÖREN’DE YENİDEN HAYAT BULUYOR

Keçiören Hacı Sabancı Ortaokulu çok ilginç ve bir o kadar da güzel bir etkinliğe imza attı. 7 Nisan 2016 Tarihinde öğrenci ve velilerin katılımıyla ÖĞREN -ÜRET-OYNA MANGALA ŞENLİĞİ adı altında düzenlenen etkinlikte, katılımcılar farklı malzemelerden kendi ürettikleri mangalalar ile hem oyunu öğrendiler hem de oynadılar.

Etkinliğin birinci bölümünde Mangala Eğitmeni Timur Demirci tarafından oyun ve kuralları hakkında katılımcılara bir sunum yapıldı. Programın ikinci bölümünde de Okulöncesi sınıfları tarafından farklı malzemelerle üretilen mangalalar ile, ortaokul ve özel eğitim öğrencileri büyük ebeveynleriyle  birlikte oyunu oynadılar. Proje amaçlarından birisi olan büyükanne/büyükbabalarla çocukların etkileşim ve birlikteliğinin sağlanması anlamında faydalı olan etkinliğin sonunda tüm katılımcılara teşekkür belgeleri verildi.

Etkinlik hakkında bilgi veren Hacı Sabancı Ortaokulu Müdürü Kemal İslamoğlu özetle şunları söyledi: “Üzülerek görüyoruz ki, hem şehir hayatı hem de yaşam koşullarının ağırlaşması nedeniyle toplum geçmişimizde varolan geniş aile hayatı artık sözkonusu değildir. Çocuklarımız, büyük aile bireyleriyle ancak yılda birkaç kez bir araya gelebilmektedir. Bu durum da hem büyükanne/büyükbabaların aile içi ilişki ve etkileşimdeki pozisyonunu yitirmekte hem de nesiller arasında tamiri imkansız kopukluklara neden olmaktadır. İşte bu probleme dikkat çekmek ve çözümüne bir nebze de olsa ışık tutmak amacıyla okulumuz, bir AB Erasmus projesi yürütmektedir. Bugün okulumuzda gerçekleştirilen bu etkinlik de göstermiştir ki, doğru ve iyi bir iş yapmaktayız. Çocuklarımızın büyük anne ve büyük babalarıyla böylesine kaynaşmış ve iyi vakit geçiriyor olmaları çok sevindirici bir durum. Okulumuz adına projeyi yürüten öğretmen arkadaşlarımı tebrik ediyor, onlara teşekkür ediyorum.”

“ÜÇ KUŞAK ARASINDA KÖPRÜ KURUYORUZ” sloganıyla yürütülen proje hakkında bilgi veren Okul Öncesi Öğretmeni ve Proje Koordinatörü Havva Geylan da, çalışmanın yaklaşık iki yıl süreceğini belirterek, “Bu çalışmamız, bir Erasmus + Okul Eğitimi Stratejik ortaklık Projesi. Türkiye ile birlikte Kuzey İrlanda, Fransa, Norveç, Romanya, İtalya, Letonya, Bulgaristan’dan temsilcilerin katılımıyla ve “ÜÇ KUŞAK KÖPRÜSÜ: ZAMANSIZ OYUN VE OYUNCAKLAR” ismiyle hayata geçirdiğimiz projemizdeki amacımız; Kuşaklar arası etkileşimi geleneksel oyun ve oyuncaklar vasıtasıyla güçlendirmek, geniş aile bireylerinin hem çocukların gelişimine katkı sağlamalarını hem de büyük anne ve babaların aile ve toplum hayatına daha etkin katılımını sağlamaktır. İçeriği ve hedefleri bağlamında  çok önemli bir hizmete vesile olacağına inandığımız proje kapsamında, katılımcı ülkelerle ilk olarak 26-30 Ekim 2015 tarihinde Ankara’da ve ikinci olarak da 6-13 Mart 2016 tarihinde Bulgaristan’da bir araya gelerek tecrübe paylaşımı ve atölye çalışmaları gerçekleştirdik.

 

Proje kapsamında, şimdiye kadar okulumuzda gerçekleştirdiğimiz değişik etkinliklere öğrenci ve velilerimizin göstermiş olduğu yoğun ve sıcak ilgi, böylesi bir çalışmaya ne kadar ihtiyacımız olduğunu göstermektedir aslında. İnanıyorum ki, proje çalışmamız neticesinde bir farkındalık oluşturma anlamında önemli bir mesafe katetmiş olacağız. Ayrıca yaklaşık iki yıl sürecek proje çalışmamız neticesinde MEB’e ve yerel paydaşlara sunulmak üzere bir sosyal müfredat önerisi de hazırlayarak, proje amaçlarının gerçekleştirilmesi için eğitim hayatına da yön verebilmeyi hedefliyoruz. Bu vesileyle hem bugün düzenlenmiş olan etkinliğimize hem de proje çalışmamız süresince emeklerini esirgemeyen proje ekibimizdeki öğretmen arkadaşlarıma ve okul idaremize teşekkür ediyorum.” dedi.

20-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-201620-04-2016

 

Cumhuriyet cad. No 1 Kalaba Kent Meydanı Keçiören/ANKARA - 0312 361 19 10/11-12

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.